Höstens snyggaste accessoarer

Nu när det är höst behöver man dra på sig lite extra kläder, som vantar, mössor och halsdukar. Dessa accessoarer kan vara lite tråkiga ibland tycker jag, men här tänkte jag tipsa om snygga höst- och vinteraccessoarer som kan pigga upp i mörkret!

Mössor
Jag älskar en skön mössa, eller annan huvudbonad, under hösten och vintern. Just nu är det ju populärt med sportiga varianter, och de passar till allt (och är varma och sköna). En favorit kommer från Franklin & Marshall, och jag köpte min på Nelly.com.

Mössa från Franklin & MarshallHalsdukar
En mysig halsduk är ett måste när det börjar bli kallt, speciellt om man som jag tycker om att bära nätta kappor utan knäppning upp till halsen. Jag funderar på att köpa den från H&M som ni ser på bilden nedan. Den ser otroligt skön ut och kommer passa de till flesta sorters jackor!

Halsduk från H&M

Vantar
Handskar, fingervantar eller tumvantar? Jag kommer nog att ha ett par av varje i år, för olika tillfällen. Är det riktigt kallt kan tumvantar vara att föredra, men påväg till jobbet är det snyggast med handskar tycker jag. Kolla bara på de nedan från River Island (finns på Nelly.com), hur snygga är inte dem?

Handskar från River Island

Nu när det blir allt kallare är det viktigt att tänka på de som inte har det lika bra som oss. På Hjälpstickan kan du hjälpa till på två olika sätt. Antingen genom att sticka och sedan skänka vantar eller sockar till organisationer, eller genom att bidra ekonomiskt (du kan till exempel köpa garn och skänka). Ta hand om er!

Kommentera

