Alla kroppar är vackra!

Blev så glad när jag läste denna artikeln om företaget SimplyBe som uppmuntrade alla att lägga ut bilder på sig själv i bikini på Instagram och Twitter. Det här med kroppsideal har verkligen gått för långt nu tycker jag.

Jag menar nu är ju inte ens modeller snygga nog för media utan de måste retuscheras eller att modellerna måste lägga in både silikon och annat. Hur ska vi vanliga dödliga då kunna leva upp till kroppsidealen??

retuscheras

Jag har alltid stor ångest inför varje badsäsong för jag har inte den ”perfekta kroppen” enligt vad samhället anser vara korrekt. Men jag har mer och mer lärt mig att uppskatta min kropp även om det är svårt. Tror det är därför jag gillar att shoppa accessoarer istället för kläder. Man behöver liksom inte ha en viss storlek för att kunna köpa en snygg väska eller ett vackert smycke. Det ser liksom snyggt ut oavsett vad du väger.

Mycket bra trend om detta kan hålla i sig vilket jag verkligen hoppas att den gör! Jag menar om alla hade pengar till att spruta in botox, lägga in silikon i pattarna, lägga in hårförlängningar, bleka tänderna, förstora läpparna och göra fettsugningar så kan vi ju alla ”se ut som samhället vill att vi ska göra”. Men är det roligare om vi är unika?

Kommentera

